Toetsweek tips #2 tijdens de toets!

zondag 26 januari 2014

Mijn toetsweek is intussen voorbij, misschien die van jullie ook? (of jullie hebben gewoon geen toetsweek gehad, kan ook). Maar toch geef ik jullie ook vandaag weer tips!

Jullie lazen al tips voor het leren en voorbereiden van toetsen, vandaag geef ik toetsweek tips voor tijdens de toets, ook handig!

1: Blijf rustig, ga niet stressen dat help echt niet! Ik moet zeggen deze tips is ook nog wel een erg goede tip voor mijzelf haha ik stress ook altijd :(. Maar Niet doen dus!



2: Als je het antwoord van een vraag even niet weet, sla hem over en zet er een streepje of zo voor dat je wel ziet dat je hem nog niet ingevuld hebt!
3: Als je iets maar niet in je hoofd krijgt, lees het dan vlak voor de toets nog even door.
4: Bekijk de toets voor je begint even en schat in of het veel is of niet, dan weet je ongeveer of je moet opschieten of niet
5: Kijk ook even wat voor (soort) opdrachten er in de toets staan.
6: Kijk af en toe hoe lang de tijd je nog hebt, dat is wel zo handig maar dat doe ik meestal sowieso wel!
7: Luister als er iemand een vraag stelt even mee, misschien is de vraag of het antwoord wel handig voor jou ook!
8: Lees als je denkt klaar te zijn met je toets alle antwoorden nog even goed door en kijk of je niet iets over het hoofd gezien hebt!
9: Zorg er voor dat je alles wat je nodig hebt bij je hebt! Niet zo handig als je je geodriehoek of zo bij bijvoorbeeld wiskunde bent vergeten.

Veel succes :)


Liefs, Daniëlle

8 opmerkingen:

  1. wat een handige tips, die ga ik zeker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha als ik een toets heb lig ik helemaal op apengapen van de stress, zo raar!...en eigenlijk is het vaak helemaal niet nog, maar ja, niets aan te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig heb ik geen toetsen meer, maar als ik ze wel had dan waren deze tips super handig, haha :) Iedereen veel succes met alle toetsen!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handige tips!!
    Mijn toetsweek is donderdag begonnen en loopt tot woensdag!! Echt zo onhandig!!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankje voor de tips! Ik heb net toetsweek gehad. Voor mij zijn goede tips wel heel handig aangezien ik dit jaar examen doe :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi dear, you have such a lovely blog and great post, would you like to follow each other? if you decided to follow me on BLOGLOVIN, please let me know so I can follow you back. xoxo

    www.love-joice.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige tips !Deze komen bij mij zeker van pas :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk dat je een reactie achter laat! ♥