Film review || Sydney White

zondag 9 maart 2014

Hoi, mijn naam is Verena van www.ikbenverena.blogspot.nl. Een keer in de twee weken ga ik voor jullie een romantische meiden film reviewen. Deze keer is dat Sydney White.

Film: Sydney White
Jaartal: 2007
Cijfer: 8.5

Sydney White is een meisje dat opgegroeid is bij haar vader en heel veel bouwvakkers. Haar moeder is overleden toen ze nog maar 9 jaar was en haar vader deed enorm zijn best om haar op te voeden. Haar moeder had een enorm leuke tijd op de universiteit en dit wil Sydney ook heel graag, ze gaat daarom naar dezelfde universiteit als haar moeder ging en wil graag in haar voetsporen treden. Haar moeder zat bij de club: Kappa en dit wil Sydney ook heel graag. Hiervoor moet je mooi zijn, gezond eten en veel sporten. Ook moeten ze in de nacht allerlei opdrachten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld de jongens badkamer schoonmaken met een tandenborstel. Helaas wordt Sydney al snel uit de club getrapt door Rachel, de baas van de club. Rachel kan Sydney niet uitstaan, Sydney eet namelijk niet gezond en heeft af en toe en grote mond. Ook is de ex-vriend van Rachel verliefd op Sydney en daarbij komt ook nog dat Sydney steeds hoger komt te staan op de lijst van populaire mooie meiden (waar Rachel natuurlijk altijd op nummer 1 staat).

Sydney wordt dus uit de club getrapt en moet ook het huis verlaten, ze staat in de regen te wachten op de stoep. Tot een groep mannelijke nerds haar zien staan en vragen haar mee naar binnen. Ze mag daar blijven slapen krijgt een eigen kamer, de nerds vinden het heel spannend want ze gaan nooit met meiden om. Sydney wil samen met de nerds een verkiezing oprichten, eerst gelooft niemand in ze maar ze krijgen steeds meer volgers. Ondertussen gaan Tayler (de ex-vriend van Rachel) en Sydney ook nog een keer uit en worden verliefd.

Aan het einde van de film staat Sydney bovenaan de populaire lijst, daarnaast wint ze de verkiezingen ook nog. Het verhaal is gebaseerd op sneeuwwitje en de zeven dwergen.

Ik vind de film leuk, maar het is niet een film die ik heel vaak zou willen zien. Want ik snap het verhaal niet heel goed, ook vind ik het jammer dat dit een typische Amerikaanse film is. Soms vind ik dat erg leuk, maar in dit geval niet. Want het is te voorspelbaar. Ondanks dit geef ik de film toch een 8.5 omdat ik het leuk vind dat sneeuwwitje en de zeven dwergen op een andere manier is uitgebeeld en ik het liefdesverhaal wel schattig vind.

Liefs, Verena

4 opmerkingen:

1. Ik vind het best een leuke film, verstand op nul zetten en genieten ;)