Neutral sample review, Douchegel

maandag 4 november 2013

Zoals ik al zei, ik heb toetsweek :(. Er komen gewoon artikelen online, ik heb ze ingepland! De komende drie dagen zal ik drie samples reviewen, van Neutral! Vandaag ga ik jullie voorstellen aan de sample van de neutral douchegel!





Allereerste: de verpakking, ik vind de verpakking wel mooi, niet te druk gewoon lekker basic daar hou ik wel van (al kan basic ook saai zijn!). Op de verpakking staat dat er geen parfum, kleurstof en zeep in zit en dat het voor een gevoelige huid is. Op de achterkant staat ook nog dat:

ü  Het reinigt en verzorgt op een milde wijze

ü  Er glycerine in zit.

ü  PH huid neutraal

ü  Het dermatologisch getest is.

ü  De ingrediënten zorgvuldig worden gekozen zodat de kans op een allergische reactie zo klein mogelijk is.

Ik vroeg mij af wat glycerine precies is, dus dat heb ik even opgezocht:

Glycerine wordt ‘gemaakt’ van dierlijk of plantaardig vet. Het kan water (en vocht) vasthouden en heeft ook nog een huidverzachtende werking.

In deze sample zit 8 ml.  Dat is ruim genoeg om een keer mee te douchen (ik had zelfs nog een klein beetje over!)

 

































En nu de douchegel zelf, want dat is natuurlijk het belangrijkste!

Deze douchegel is doorzichtig. Hij geeft veel sop en dat vind ik wel handig, zo heb je minder douchegel nodig. Ook maakt hij mijn huid lekker zacht! Qua wat hij doet en hoe hij mijn huid verzorgt ben ik er dus super tevreden over maar toen kwam de geur… Ik vind deze douchegel NIET lekker ruiken. Gelukkig bleef de geur niet zo lang, en rook ik er na het douche NIKS meer van. De geur is moeilijk te beschrijven, maar mijn smaak is het niet. Het kan natuurlijk zijn dat iemand anders hem wel lekker vind ruiken maar ik vind hem niet geweldig. Heel raar is het nu ook weer niet, deze douchegel is voor een gevoelige huid en er zit geen parfum of zeep in.


Mijn conclusie: Als je een gevoelige huid hebt is deze douchegel een echte aanrader voor je. En ook als je graag een zachte huid wil krijgen of liever niet te veel (chemische) troep in je douchegel wil hebben is dit een aanrader. Maar als jij graag een douchegel met een lekkere geur  wil hebben zou ik toch voor een andere douchegel kiezen!

Cijfer: 7,8


Zou ik van deze douchegel een full size verpakking kopen?

Nee, ik den het niet. Ik kies liever voor een douchegel die iets meer geur heeft, al heeft deze douchegel mijn huid wel heeeeeerlijk zacht gemaakt!


liefs, Daniëlle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Super leuk dat je een reactie achter laat! ♥